-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45730 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

در مورد فلسطين و شكنجه هايي كه بر آنها وارد مي آيد وظيفه ما چيست؟
نكاتي كه در مورد اين سؤال قابل توجه مي باشد اين است كه: اولاً: براساس اصول و مباني اسلام، جامعه اسلامي پيكره واحدي مي باشد و مسلمين نمي توانند در قبال ساير مسلمانان بي تفاوت باشند و در اين زمينه آيات و روايات متعددي وارد شده است. پيامبر گرامي اسلام مي فرمايند: {Hمن اصبح و لم يهتم بامور المسلمين فليس بمسلم H} و يا در رواياتي ديگر مي فرمايند: {Hمن سمع رجلاً ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم H} از طرف ديگر يكي از اصول سياسيت خارجي جمهوري اسلامي ايران مبارزه با حكومت هاي نژادپرست و حمايت از مستضعفين و نهضت هاي آزادي بخش مي باشد. بر اين اساس نجات ملت فلسطين و تشكيل دولت فلسطين مطابق خواست آنها و طرد اسرائيل غاصب پيوسته مورد اهتمام مسؤولين، مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است و تدابير قانوني و انواع طرق مبارزاتي و حمايت هاي مالي و تبليغاتي صورت گرفته و قانون حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين مصوب 8/12/69 مجلس شوراي اسلامي بر جمهوري اسلامي ايران لازم دانسته كه از مردم ستمديده و آواره و مبارز فلسطين به هر نحو ممكن حمايت مادي و معنوي و دفاع نمايد. براين اساس مجموعه وظايف و راه كارها را مي توان در دو دسته نام برد: {Tالف) وظايف دولت:T} جمهوري اسلامي ايران تا آنجا كه بتواند و محدوديت ها و مشكلات بين المللي اجازه بدهند حمايت مادي مي نمايد و در صورت عدم امكان كمك مادي حمايت هاي معنوي خود را به صورت رسمي و پيگير و از طريق مجامع بين المللي، سازمان كنفرانس اسلامي و... به عمل مي آورد. {Tب ) وظايف افراد:T} هر فرد مسلمان در صورتي كه داراي توانايي مالي، علمي و تحقيقاتي، هنري و فرهنگي و... داشته باشد و در زمينه هاي موجود احساس نياز شود، براساس دستورات و مباني اسلامي و اخلاقي مكلف است از توانايي هاي خود براي اداء تكليف نسبت به ساير مسلمانان جهان از جمله مردم فلسطين انجام دهد. از قبيل: واريز كمك هاي نقدي به حساب هاي اختصاص يافته، تأليف كتاب، مقاله، ساختن فيلم و... براي رساندن پيام مظلوميت و حقانيت مردم فلسطين به ساير مسلمانان جهان و بيداري و وحدت آنان در راستاي حل مشكلات جهان اسلام. در چنين مسائلي تمام مراجع هم نظرند. بايد توجه داشت كه كمك هاي معنوي اثرات بسيار مفيدي براي مردم و مبارزان فلسطين در پي داشته است از قبيل: 1- جلوگيري از اجراي كامل طرح صهيونيست ها مبني بر غصب كامل فلسطين و نابودي هويت فلسطين و دستيابي به مقاصد شوم و استعماري خود در منطقه. 2- حمايت هاي معنوي از قبيل اعلام روز جهاني قدس و برپايي تظاهرات در اكثر شهرهاي مهم جهان توسط مسلمانان، اقدامات ديپلماتيك هيئت هاي ايراني و... سبب تقويت روحيه مردم و مبارزان فلسطيني براي مبارزه تا پيروزي كامل و جلوگيري از يأس و نااميدي آنها مي شود {V(ر.ك: جهاد اسلامي، فتحي شقاقي)V}. 3- شكل گيري انتفاضه مسجدالاقصي در سرزمين هاي اشغالي و ايجاد بحران در درون اسرائيل. 4- ناكامي آمريكا و حاميان صهيونيسم در دستيابي به روند به اصطلاح صلح خاورميانه و پايمال نمودن كليه حقوق حقه مردم فلسطين و... ثالثاً: مسأله فلسطين، مشكل تمام جهان اسلام مي باشد و رفع آن نيز به بيداري و اتحاد و همبستگي جهان اسلام، مبارزه با حاميان صهيونيسم به صورت فراگير نيازمند مي باشد و به زماني طولاني مدت نيازمند مي باشد ولي اين نه باعث دست كشيدن ايران از انجام وظايف اسلامي و انساني خود و حمايت مادي و معنوي از مردم فلسطين نمي شود ونه باعث ساكت نشستن مردم فلسطين و دست كشيدن از مبارزه مشروع خود نمي شود و طبيعي است در راه مبارزه و جهاد، شهادت هم وجود دارد. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- حقوق اساسي و نهادهاي سياسي جمهوري اسلامي ايران، دكتر جلال الدين مدني، ص 329 2- اصول سياست خارجي و سياست بين الملل، دكتر عبدالعلي قوام 3- جهان اسلام از ديدگاه امام خميني، مؤسسه نشر آثار امام 4- فلسطين از ديدگاه امام خميني، مؤسسه نشر آثار امام

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.